Pars Gearbox

گیربکس صنعتی5

گیربکس صنعتی کاهنده

گیربکس صنعتی کاهنده  دارای عملکرد کاهش است که در مقایسه با چرخ دنده های معمولی، دارای مزایای نسبت کاهش زیاد و محل نصب فشرده است.

چرخ دنده ها یکی از پرکاربردترین قطعات مکانیکی هستند و در انتقال مکانیکی کاربرد فراوانی دارند. از چرخ دنده های کوچک ساعت گرفته تا چرخ دنده های بزرگ توربین کشتی، برق به طور قابل اعتمادی منتقل می شود.

با انتخاب ترکیبی از تعداد دندان های مختلف می توان هر نسبت سرعت صحیحی را بدست آورد. با افزایش یا کاهش تعداد ترکیب دنده ها می توان موقعیت محورهای دورانی را نسبت به یکدیگر آزادانه تغییر داد. می توان از آن برای انتقال بین محورهای مختلف مانند محورهای موازی، محورهای متقاطع و محورهای پلکانی استفاده کرد.

گیربکس وسیله انتقال دهنده ای است که از طریق مش بندی دنده های بزرگ و کوچک به تغییر سرعت دست می یابد و در تغییر سرعت ماشین آلات صنعتی کاربرد زیادی دارد. دنده بزرگ روی شفت کم سرعت در جعبه دنده نصب می شود و دنده کوچک روی شفت سرعت بالا نصب می شود. از طریق مش بندی و انتقال بین دنده ها می توان فرآیند شتاب یا کاهش سرعت را تکمیل کرد.

گیربکس نیروی ناشی از چرخ باد و نیروی واکنش تولید شده توسط انتقال دنده را تحمل می کند. طراحی بدنه جعبه دنده باید بر اساس چیدمان انتقال نیرو، شرایط پردازش و مونتاژ و راحتی برای بازرسی و نگهداری باشد. از آنجایی که صنعت گیربکس به سرعت در حال توسعه است، صنایع و شرکت های مختلف بیشتری از گیربکس استفاده می کنند و شرکت های بیشتری در حال توسعه و رشد در صنعت گیربکس هستند.

گیربکس ها اجزای مکانیکی مهمی هستند که به طور گسترده در توربین های بادی مورد استفاده قرار می گیرند. وظیفه اصلی آن انتقال نیروی تولید شده توسط چرخ باد به ژنراتور است تا بتواند سرعت چرخش مربوطه را به دست آورد. معمولاً سرعت روتور باد بسیار کم است، بسیار کمتر از سرعت مورد نیاز ژنراتور برای تولید برق.

گیربکس صنعتی کاهنده بر اساس اصل طراحی مدولار ساختار واحد ساخته شده است که انواع قطعات را بسیار کاهش می دهد و برای تولید انبوه و انتخاب انعطاف پذیر مناسب است. چرخ دنده های مخروطی مارپیچی و چرخ دنده های مارپیچ کاهنده از فولاد آلیاژی با کیفیت بالا کربوره شده و کوئنچ شده ساخته شده اند.

شتاب و کاهش سرعت اغلب به عنوان گیربکس سرعت متغیر شناخته می شوند.

جهت انتقال را تغییر دهید، مانند استفاده از دو دنده سکتور برای انتقال نیرو به صورت عمودی به یک محور چرخشی دیگر.

گشتاور را تغییر دهید: در شرایط قدرت یکسان، هرچه چرخ دنده سریعتر بچرخد، گشتاور روی شفت کمتر می شود و بالعکس.

عملکرد کلاچ: با جدا کردن دو دنده که در اصل مشبک شده اند، می توان موتور را از بار جدا کرد. مانند ترمز و غیره.

توزیع نیرو: به عنوان مثال، یک موتور می تواند چندین شفت فرعی را از طریق شفت اصلی گیربکس به حرکت درآورد و عملکرد یک موتور بارهای متعدد را درک کند.

گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی کاهنده معمولاً از یک طرح طراحی جهانی استفاده می کند، اما در موارد خاص، طرح طراحی گیربکس صنعتی کاهنده را می توان با توجه به نیاز کاربر تغییر داد و می توان آن را به گیربکس مخصوص صنعت تغییر داد. در طراحی گیربکس می توان شفت های موازی، شفت های عمودی، جعبه های یونیورسال و قطعات مختلف را با توجه به نیاز کاربر تغییر داد.

گیربکس نرم و قابل اطمینان با قدرت انتقال بالا کار می کند. ساختار جعبه خارجی گیربکس صنعتی کاهنده می تواند از مواد جاذب صدا برای کاهش صدای تولید شده در حین کار گیربکس استفاده کند. ساختار جعبه خود گیربکس و فن بزرگ می تواند به طور موثر دمای کارکرد گیربکس را کاهش دهد. در حین استفاده از گیربکس لازم است گیربکس اصلی به موقع تمیز شود. دستگاه نظافت و نگهداری گیربکس کاهنده از سیستم تامین روغن و تخلیه روغن اصلی گیربکس و روغن روان کننده فیلتر شده برای تمیز کردن گیربکس استفاده می کند و نیازی به تعویض تجهیزات سخت افزاری گیربکس یا اضافه کردن مواد تمیز کننده ندارد و از صافی گیربکس کاهنده اطمینان حاصل می کند. گیربکس صنعتی کاهنده کارکرد ایمن عمر مفید گیربکس را افزایش دهید.

جعبه دنده علاوه بر عملکرد کاهش سرعت، عملکرد تغییر جهت انتقال و گشتاور انتقال را نیز دارد. به عنوان مثال، پس از اینکه گیربکس کاهنده دو دنده را انتخاب کرد، نیرو را می توان به صورت عمودی به محور چرخان دیگری برای تغییر جهت انتقال انتقال داد. هر چه چرخ دنده سریعتر بچرخد گشتاور کمتری روی شفت وجود دارد و بالعکس. گیربکس کاهنده عملکرد کلاچ را در حین اجرا فعال می کند. اگر دو چرخ دنده اصلی مشبک شده از هم جدا شوند، اتصال بین محرک اصلی و ماشین کار می تواند قطع شود تا اثر جداسازی قدرت و بار حاصل شود. علاوه بر این، گیربکس کاهنده چندین شفت دنده را از طریق یک شفت انتقال نیرو می راند تا توزیع نیرو را کامل کند.

از انتهای ورودی تا انتهای خروجی گیربکس، قطار دنده ای که از مش بندی یک جفت چرخ دنده تشکیل می شود، انتقال دنده تک مرحله ای نامیده می شود و سطح انتقال آن 1 است. یک قطار دنده متشکل از دو مجموعه انتقال دنده تک مرحله ای دارای دو مرحله انتقال است. بر اساس قیاس، 3، 4 و 5 مرحله انتقال وجود دارد. با این حال، زمانی که تعداد مراحل به تعداد معینی افزایش یابد، کاهش اینرسی معادل کل آشکار نیست. با توجه به ساختار فشرده، دقت انتقال و صرفه جویی، تعداد مراحل نباید زیاد باشد.

گیربکس های صنعتی کاهنده به طور گسترده در ماشین آلات چاپ و بسته بندی، تجهیزات گاراژ سه بعدی، ماشین آلات حفاظت از محیط زیست، تجهیزات انتقال، تجهیزات شیمیایی، تجهیزات معدن متالورژی، تجهیزات برق فولادی، تجهیزات اختلاط، ماشین آلات راه سازی، صنعت قند، تولید برق بادی، درایو آسانسور پله برقی، استفاده می شود. کشتی سازی، رشته صنعتی سبک، زمینه کاغذسازی، صنعت متالورژی، تصفیه فاضلاب، صنعت مصالح ساختمانی، ماشین آلات بالابر، خطوط نقاله، خطوط مونتاژ و غیره. مناسب برای کاربردهای قدرت بالا، نسبت سرعت بالا و گشتاور بالا.

با توجه به شفت دنده های مختلف، آنها به سه نوع تقسیم می شوند: شفت موازی، شفت متقاطع و شفت مبهم.

چرخ دنده های شفت موازی شامل چرخ دنده های مارپیچی، چرخ دنده های مارپیچ، چرخ دنده های داخلی، قفسه ها، قفسه های مارپیچ و غیره می باشد.

چرخ دنده های متقاطع شامل چرخ دنده های مخروطی مستقیم، چرخ دنده های مخروطی، چرخ دنده های مخروطی صفر درجه و غیره هستند.

چرخ‌دنده‌های شافت پلکانی شامل چرخ‌دنده‌های مارپیچ محور، چرخ‌دنده‌های حلزونی، چرخ‌دنده‌های هالبرد و غیره است.

تی در بازار:

  • گیربکس های طرح روس
  • گیربکس های قورباغه ای
  • گیربکس های کتابی
  • گیربکس های چهارمحور
  • گیربکس های طرح فلندر و ایمک
  • گیربکس های bevel helical
  • گیربکس های extruder
  • گیربکس های (تویین شفت) twin shaft
انواع گیربکس صنعتی

روش‌های رایج روغن‌کاری گیربکس عبارتند از: روغن‌کاری با روغن دنده، روانکاری با گریس نیمه سیال و روانکاری با روانکار جامد. برای آب بندی بهتر، سرعت بالا، بار زیاد و آب بندی خوب می توان از روغن دنده برای روانکاری استفاده کرد. برای کسانی که عملکرد آب بندی ضعیفی دارند و سرعت چرخش پایینی دارند، می توان از گریس نیمه سیال برای روانکاری استفاده کرد.

سیستم روغن کاری گیربکس برای عملکرد عادی گیربکس کاهنده اهمیت زیادی دارد. گیربکس های بادی بزرگ باید مجهز به سیستم های روانکاری اجباری قابل اعتماد برای روانکاری نواحی مش بندی دنده و یاتاقان ها باشند. روانکاری ناکافی بیش از نیمی از علل خرابی گیربکس را تشکیل می دهد. دمای روغن روانکار با خستگی اجزا و عمر کل سیستم مرتبط است. -به طور کلی حداکثر دمای روغن گیربکس در زمان کارکرد عادی نباید از 80 درجه سانتیگراد تجاوز کند و اختلاف دمای بین بلبرینگ های مختلف نباید از 15 درجه سانتیگراد بیشتر شود. زمانی که که دمای روغن بالاتر از 65 درجه سانتیگراد است، سیستم خنک کننده شروع به کار می کند . هنگامی که دمای روغن کمتر از 10 درجه سانتیگراد است، روغن روان کننده باید قبل از شروع به کار تا دمای از پیش تعیین شده گرم شود.

هنگامی که دمای کار روغن از مقدار تنظیم شده بالاتر می رود، گیربکس به دلیل دمای بالا خاموش می شود و سطوح دندانی و یاتاقان ها ساییده می شوند. علاوه بر این، دمای پایین می تواند ویسکوزیته سیال انتقال را افزایش دهد. هنگامی که پمپ روغن راه اندازی می شود، بار سنگین است و موتور پمپ روغن اضافه بار می شود.

روان کننده های گیربکس کاهنده محدوده دمای عملیاتی مطلوبی دارند. توصیه می شود سیستم مدیریت حرارتی روغن روانکاری برای سیستم روغن کاری گیربکس طراحی شود: زمانی که دما از مقدار معینی بیشتر شود، سیستم خنک کننده شروع به کار می کند و زمانی که دما زیر یک مقدار معین باشد، سیستم گرمایش شروع به کار می کند. همیشه دما را در محدوده بهینه کنترل می کند. علاوه بر این، بهبود کیفیت روغن روانکاری نیز جنبه مهمی است که باید در سیستم روانکاری مورد توجه قرار گیرد. محصولات روان کننده باید دارای سیالیت عالی در دمای پایین و پایداری در دمای بالا باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *